23948sdkhjf

Skogsindustrierna nu i fransk tv

Skogsindustrierna genomför i dagarna en reklamkampanj iFrankrike i syfte att få fransmännen att välja mer träprodukter i inredning ochbyggprojekt. Satsningen är Skogsindustriernas största insats i Europa under 2010.

Frankrike är, med sin årliga import på 3,9 miljonerkubikmeter barrträvara, en viktig marknad för den svenska skogsindustrin. Isyfte att positionera trä som ett miljövänligt material och få fransmännen attanvända ännu mer i inredning och byggprojekt genomför Skogsindustrierna nu enreklamkampanj i franska media.Kampanjen består av en reklamfilm som visas i TV-kanalernaFrance 2, 3, 4 och 5 samt en annonskampanj i branschmedia.- Tack vare den franska regeringens satsning på att ökaandelen trä i franska byggnader, har marknaden för svensk träindustri iFrankrike en fantastisk potential, säger Mikael Grevesmühl, vd för Stora EnsoBois, ett av Skogsindustriernas medlemsföretag.Kampanjen ?Jag säger ja till trä för att säga nejtill CO2!? genomförs tillsammans med Finlands Skogsstiftelse och Codifab, denfranska organisationen för möbel- och träindustrin.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062