Busch - ett företags rykte är en del av dess kapital
Ett företags rykte är en del av dess immateriella kapital och återspeglar hur det uppfattas av allmänheten.
”Som en del av det immateriella kapitalet är ett företags anseende en helhet av hur det uppfattas av allmänheten”, säger IMWF:s undersökningar om företagets anseende som nu har publicerats av F.A.Z.-institutet.
Men det räcker inte att "glänsa ensam inom ett ämnesområde. Varje dimension är viktig för att mäta ett företags resultat."
IMWF (Institut für Management- und Wirtschaftsforschung GmbH) har med hjälp av så kallad ”Social Listening” analyserat och bedömt anseendet hos cirka 20 000 företag i tre studier.
Social Listening är en metod för att ta reda på hur människor kommunicerar om ett företag, en person, en produkt eller ett varumärke online.
Busch har fått högsta betyg både när det gäller företagets och innovationens rykte.
Endast 55 företag i maskin- och anläggningsbranschen fick högsta betyg för företagets anseende. 47 maskin- och anläggningstillverkare fick högsta betyg för sin innovation.
Studierna bygger på cirka 22,9 miljoner nomineringar av företagen på nyhetssidor, webbplatser, forum, sociala medier, konsumentsidor, pressmeddelanden och bloggar.
IMWF (Institut für Management- und Wirtschaftsforschung GmbH) är en ledande specialist inom analys av mycket stora datamängder från kommunikationen med hjälp av artificiell intelligens. F.A.Z.-Institut für Management-, Markt- und Medieninformation GmbH är ett företag i den prestigefyllda förlagsgruppen Frankfurter Allgemeine Zeitung.