23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på NTT Woodnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Danska köksföretag växer i Sverige

Flera danska köksproducenter anser att det är lättare att växa i Sverige och Norge, än på den avvaktande konsumentmarknaden på hemmaplan.

- Norrmännen har ju pengar och vill gärna investera i nya kök. Detsamma ser vi i Sverige. På bägge marknaderna är nybyggnationen i gång och vi förväntar oss ett växande antal verksamheter i bägge länderna, säger Ole Lund Andersen, vd hos TMK, till Dagbladet Børsen.Hos Kvik har man löpande ökat aktiviteterna i Sverige och är nu uppe i 30 butiker. Den svenska marknaden utgör 25 procent av omsättningen. HTH uppger genom vd Henrik Jørgensen att de i Sverige, till skillnad mot den avvaktande danska privatmarknaden, känner av en markant ökad försäljning. Tillväxten här kan mätas i tvåsiffriga procenttal, uppger Dagbladet Børsen. KL

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062