23948sdkhjf

Danska köksföretag växer i Sverige

Flera danska köksproducenter anser att det är lättare att växa i Sverige och Norge, än på den avvaktande konsumentmarknaden på hemmaplan.

- Norrmännen har ju pengar och vill gärna investera i nya kök. Detsamma ser vi i Sverige. På bägge marknaderna är nybyggnationen i gång och vi förväntar oss ett växande antal verksamheter i bägge länderna, säger Ole Lund Andersen, vd hos TMK, till Dagbladet Børsen.Hos Kvik har man löpande ökat aktiviteterna i Sverige och är nu uppe i 30 butiker. Den svenska marknaden utgör 25 procent av omsättningen. HTH uppger genom vd Henrik Jørgensen att de i Sverige, till skillnad mot den avvaktande danska privatmarknaden, känner av en markant ökad försäljning. Tillväxten här kan mätas i tvåsiffriga procenttal, uppger Dagbladet Børsen. KL

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079