Derome går tvärtemot butiksdöden
Varje vecka rapporteras om butiker som stängs på grund av sviktande kundunderlag – till förmån för näthandeln.
För Derome är trenden den motsatta som i snabb takt öppnar allt fler bygg- och järnhandelsanläggningar, skriver företaget i ett pressmeddelande.
Men samtidigt som det sker en expansion av fysiska anläggningar, satsas det på smarta digitala lösningar.
- Personliga relationer är en avgörande del av vårt framgångsrecept. Fysiskt eller digitalt – vi finns där kunderna vill ha oss, säger Mattias Sjödahl, marknadschef för Derome Bygg & Industrivaror.
Derome är Sveriges största familjeägda träindustri och har satsat stort på bygg- och järnvaror till yrkeskunder.
Företaget har 42 bygg- och järnvaruanläggningar i västra och södra Sverige.
I kombination med fysiska butiker och personliga relationer, gör även Derome stora satsningar på digitala lösningar.
- Kombinationen gör oss till branschens enklaste aktör att göra affärer med. Vår e-handel växte med 250 procent under 2019 och vi ser framför oss en större tillväxt framöver. Framförallt för våra industrikunder, säger Mattias Sjödahl.