23948sdkhjf

Efter dansk succé – Projektagenten utmanar monopolet i Sverige

Nordiske Medier ger sig in på den svenska marknaden med sitt digitala verktyg för bevakning av bygg- och anläggningsprojekt, Projektagenten.

Detta sker mindre än ett år efter lanseringen i Danmark, som uppges varit lyckad. Projektagenten moderniserar bevakningen av bygg- och anläggningsprojekt. 

Nu ska tjänsten även  introduceras på den i dag monopolliknande svenska marknaden.

– Optimismen och erfarenheten från Danmark tar vi nu med oss ut på den svenska marknaden, säger Magnus Kepinski, vd för Nordiske Medier i Sverige, i en kommentar.

– Kombinationen av en modern och användarvänlig produkt, ett skarpt och transparent pris samt en nyetablerad avdelning inom Nordiske Medier har varit framgångsformeln, tillägger Magnus Kepinski.

– Det svenska teamet är redan på plats och kommer att integreras med den befintliga organisationen för Projektagenten. 

Nordiske Medier är Nordens största B2B-förlag och ger ut flera ledande publikationer inom bygg- och transportområdet med 100 års erfarenhet av försäljning av branschinformation.

Projektagenten har etablerats i Danmark på kort tid. Tjänsten lanserades i Danmark i september 2021. Plattformen för marknadsinformation hjälper kunder från byggbranschen att hitta sina nästa uppdrag. Projektagenten samlar kunskap om nya privata och offentliga byggprojekt och distribuerar informationen vidare i en användarvänlig mjukvarulösning.

– Vi hade mycket höga förväntningar när vi etablerade Projektagenten i Danmark. Och nu kan vi vara nöjda med att resultatet under produktens första år är i nivå med de förväntningarna, säger Nordiske Mediers koncernchef Jesper Hansen.

Projektagenten etableras i Sverige under oktober 2022. De första licenserna är redan sålda.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141