23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på NTT Woodnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Remmers redo ta sig an Norden

Sedan starten 1949 har det tyska ytbehandlingsföretaget Remmers tagit steg in på nya marknader i Europa. Nu står de nordiska länderna på tur. "Vi vill inte växa fortare än att vi kan ge nya marknader samma service och kompetensstöd som vi gett våra kunder hittills", säger Remmers koncernchef Dirk Sieverding.

Remmers uttalade strategi är att ha kompetens och resurser att vara den enda leverantör som kunderna behöver. Det innebär att ha alla ytbehandlingsprodukter som behövs i en träindustri eller ett byggprojekt, men även att kunna vara kundens stöd i val och användning av processer och maskiner.

– Vi samarbetar med de stora leverantörerna av teknik för att ha de senaste maskinerna i våra egna kompetenscentra, berättar Dirk Sieverding när vi träffas i Remmers huvudkontor i den tyska småstaden Löningen. Det är viktigt för våra kunder att kunna testa nya produkter eller processer utan att störa sin egen verksamhet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141