23948sdkhjf

Hilmer Andersson i nytt samarbete med Remasawco

Remasawco har tecknat ett support- och underhållsavtal på den högsta servicenivån med sågverket Hilmer Andersson.

Hilmer Andersson i västra Värmland blir den första kunden att teckna ett heltäckande avtal av denna typ med Remasawco. Avtalet täcker sju olika system installerade i både såglinjen och i råsorteringen. Ordervärdet uppgår till totalt drygt 700 tusen kronor.

Avtalet är en ny produkt som Remasawco är först i branschen med att erbjuda, SLA (Service Level Agreement). En helt ny typ av support- och underhållsavtal där kunden köper en mer omfattande och tryggare lösning för sitt underhåll än vad som traditionellt har varit brukligt i sågverksbranschen. Huvudsyftet är att öka driftsäkerheten och undvika onödiga produktionsstopp samt ökad kostnadskontroll.

Avtalet är i drift och gäller initialt i två år.

− Vi tecknar det här avtalet med RemaSawco därför att vi tror på konceptet, att jobba preventivt, och att det är precis rätt steg för oss att ta för att bli ännu effektivare, säger Nils Andersson, Produktionschef på Hilmer Andersson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125