23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på NTT Woodnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

USA: Home Depot drar ned på tillväxtplanerna

Amerikanska Home Depot drar ned på expansionsplanerna för sina Expo Design Center-butiker, skriver Financial Post.Expo-kedjan, vars målgrupp utgörs av hush?...

Amerikanska Home Depot drar ned på expansionsplanerna för sina Expo Design Center-butiker, skriver Financial Post.Expo-kedjan, vars målgrupp utgörs av hushåll med en årsinkomst på minst 780 000 kronor, består av stora butiker med designade möbler och GDS-produkter i de övre prisklasserna. Varje butik har anställda inredningsarkitekter som står kunderna till tjänst med råd och planering.Enligt de ursprungliga planerna skulle Home Depot ha öppnat 200 Expo-butiker över hela USA fram till år 2005. Nu har expansionen minskat till mellan 88 och 100 butiker fram till år 2004, vilket innebär att den årliga tillväxttakten skrivits ned från 70 procent till 25 procent.Home Depot har idag 41 Expo-butiker.Pia Wallberg

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125