23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på NTT Woodnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Exklusiva adresser ska stärka Boconcepts image

Danska Boconcept etablerar möbelbutiker på exklusiva adresser runt om ivärlden - allt för att stärka möbelföretagets verksamhet och image,skriver B...

Danska Boconcept etablerar möbelbutiker på exklusiva adresser runt om ivärlden - allt för att stärka möbelföretagets verksamhet och image,skriver Børsen. Syftet är främst att tjäna pengar, men även attdistansera företaget från lågprismarknaden.Boconcept öppnade nyligen en stor butik i Ginzakvarteren i Tokyo och enbutik i Soho i New York. Senare i år invigs en butik i Harrods iLondon. Ska först och främst tjäna pengar, men även distanseraBoconcpet från lågprismarknaden.- Erfarenheten visar att ju exklusivare adresser butikerna har, destostörre vinst genererar de - de höga hyrorna till trots, sägerBoconcepts försäljningschef Torben Paulin. PW

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078