23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på NTT Woodnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ikea hjälper utsatta barn

Ikeas lyckades samla in 2,9 miljoner euro till förmån för utsattabarn. Kampanjen pågick i fem veckor och var ett samarbete med Rädda Barnen och Unicef.

- Samarbetet gick över all förväntan till glädje för många nödlidandebarn världen över, säger Anne Grandt, PR-chef för Ikea Danmark i ettpressmeddelande. Pengarna ska användas till flera olika projekt. I Guinea kommer 100 000barn att ges undervisning i idrott samt möjlighet att utöva olikasporter. Hälsovården ska förbättras för 220 000 skolbarn i Bangladesh.I jordbävningsdrabbade områden i Pakistan ges 50 000 barn bland annathjälp med boende och rehabilitering.Kampanjen ?Ett barns leende är värt allt? är den andra i sitt slag. FörUnicef och Rädda barnen har Ikeas kampanj, som är den andra i sittslag, haft mycket stor betydelse.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079