23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på NTT Woodnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Vida satsar på eget försäljningsbolag i USA

Mitt i lågkonjunkturen och finansoron väljer Vida att etablera ett eget försäljningsbolag i USA. Orsaken är att man vill försäkra sig om fungerande försäljnings- och distributionskanaler när konjunkturen väl vänder.

Vida har sedan ett par veckor ett försäljningsbolag i USA i Smithfield, North Carolina. Försäljningsbolaget kommer att distribuera förädlade trävaror på den sydöstra delen av USA-marknaden där Vida sedan tidigare har ett stort antal kunder. I bolaget anställs i ett uppstartsskede fyra personer som tidigare arbetat som agenter åt Vida på den amerikanska marknaden. Trots den svaga marknaden i USA menar Vida:s försäljningschef Måns Johansson att VIDA skall vara förberedda när konjunkturen vänder och det är strategiskt viktigt att då ha upprättade och fungerande försäljnings- och distributionskanaler.Sedan hösten 2006 har Vida drastiskt minskat exporten till USA-marknaden från 35 procent till i dagsläget ca 5 procent. Detta på grund av det minskade bostadsbyggandet och den allmänna lågkonjunktur som råder.(UA/NTT)

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04