23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på NTT Woodnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hornbach växer i Sverige

Tyska byggvarukedjan Hornbach satsar nu rejält i Sverige genom att etablera fler byggmarknader. En ny stor butik öppnar i Stockholm nästa år.

- Vår plan är att växa i Stockholm och Göteborg, men vi tittar även på andra orter i Sverige, bland annat Helsingborg, säger Andreas Larsson, marknadschef för Hornbach i Sverige.- På sikt planerar vi att driva tio byggmarknader i Sverige. Vår målsättning är att växa med förstklassiga och noggrant utformade koncept, vilket betyder att expansionen sker inom en längre tidsrymd.Hornbach öppnade sitt första svenska varuhus i Göteborg 2003. Den grundläggande affärsidén är att kombinera lågprislinjen med hög service och ett stort utbud av bygg- och trädgårdsprodukter - något som kan tyckas tämligen svårt att lyckas med eftersom hög servicegrad i butiken kostar.Byggmarknaderna ska också vara så stora som möjligt, helst dubbelt så stora som konkurrenternas, och ligga på bästa tänkbara lägen. Hornbach har i dagsläget drygt 530 medarbetare i Sverige.(NTT)

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089