23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på NTT Woodnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bolist lanserar digital butik i butiken

Under föregående vecka lanserade Bolist sina första digitala butiker. De finns nu i butiker på 25 orter.

Syftet med satsningen är att öka utbudet från den lokala butiken.

- Vi har tagit steget in i den digitala världen och sammankopplat den

fysiska och digitala handeln, skriver Bolist i ett pressmeddelande.

Kunden kommer nu åt hela sortimentet ur den digitala kanalen i butik och på så sätt behöver han eller hon inte åka till fler butiker för kompletteringsköp. De digitala butikerna består av interaktiva skärmar och pekskärmar.

Kundservicen kommer att vara densamma oavsett om kunden plockar varan fysiskt på hyllan eller plockar den från den digitala hyllan. Kunden kan få sin leverans hemkörd, hämta varorna direkt i butik eller på ett upphämtningsställe.

Utvecklingen går mot att kunden rör sig till större köpcentra och på mindre orter är

risken att butiken tappar kunder. Med satsningen av de digitala butikerna behåller

Bolists handlare kunden på den lokala orten.

Installation till kedjans alla butiker ska vara klart 1 maj 2014

BREAKING
{{ article.headline }}
0.111|