23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på NTT Woodnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Träsmak ger flis för Mackmyra

Whiskyproducenten Mackmyra meddelar i ett pressmeddelande att de brutit en tuff period och nu har ökat försäljningen under första kvartalet 2015 med 65 procent jämfört med samma period förra året. Samtidigt har man öppnat en nytt segment inom B2B.




Det nya segmentet är så kallad Exclusive Private Label, och inleddes med en försäljning av 6666 flaskor i en begränsad upplaga till en distributör som samarbetar med Sweden Rock. På övriga marknader har man ökat mest på sina prioriterade utlandsmarknader, men även intresset i Sverige ökade under 2014. I ett samarbete med Lofsdalen har Mackmyra inlett ett projekt för att bygga ett whiskylager på fjället Hovärkens topp. Arbetet går bra så här långt, menar Mackmyra i sitt pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.09