23948sdkhjf

Chefintervju: Catrin Gustavsson söker högre värden

I mars i år skapade Södra ett nytt affärsområde, Innovation. Uppgiften för detta affärsområde, och för dess chef Catrin Gustavsson, är att identifiera nya produkter och öka förädlingsvärdet för den råvara som finns i skogarna och därmed hos Södras medlemmar. 
– Inte minst kan vi använda sidoströmmar bättre genom att utveckla produkter och sälja dem längre fram i värdekedjan, säger Catrin Gustavsson. 

Södra har i flera år stärkt sitt arbete med nya produktområden. Man har satsat stort på att utveckla massaprodukter för textilområdet, man bygger för fullt på&n...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på NTT Woodnet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.125