23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på NTT Woodnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bygghandel – Från skog till kund 

Att verka hela vägen från skog till kund, har gett Karl Hedin bygghandel en inblick i efterfrågan på varor och därmed utveckling av produkterna. I dag finns kedjan på 47 platser i Sverige och omsätter omkring tre miljarder kronor årligen, vilket gör bygghandeln till det mest expansiva segmentet inom Karl Hedins verksamhet. 

Familjeföretaget Karl Hedin har verkat i Bergslagen sedan början av 1900-talet, från vilket område mycket av virket som sedermera levereras till bygghandlarna kommer från.  

Det är en stor fördel att ha kontroll på hela kedjan. Det ger synergieffekter när det gäller produktutveckling kopplat till vad kunder vill ha, säger Lars Lindgren vd för bygghandel på Karl Hedin. Vi säljer inte grejer om kunderna inte vill ha dem. Det har lett till samverkan mellan industrierna och produktutvecklingen. Det gamla och traditionella utvecklas på sikt och det finns fördelar med trävaror i dag. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094