23948sdkhjf

Bygghandel blir huvudpartner till Mustaschkampen

För sjätte året i rad är Beijer Byggmaterial huvudpartner till Mustaschkampen som pågår under november månad. Kampanjen syftar till att sprida kunskap och samla in pengar till kampen mot Sveriges vanligaste cancersjukdom, prostatacancer.

Precis som tidigare år kommer Beijer att via alla sina 108 byggvaruhus och e-handel sälja blåa kampanjprodukter för byggare där överskottet av försäljningen går direkt till Mustaschkampens insamling.

Kunder kommer även kunna skänka bidrag till forskningen direkt via Beijers byggvaruhus och via digital insamling och på Beijers e-handel.

Som den största bygghandelskedjan i Sverige är det självklart för oss att vara en stark partner till Mustaschkampen. Byggbranschen i Sverige har över 310 000 anställda där merparten är män, vilket gör denna kampanj väldigt angelägen för oss. Det är jätteviktigt att sprida information om sjukdomen, men det är också nödvändigt med mer pengar till forskningen, säger Geir Thomas Fossum vd Beijer Byggmaterial.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
WOODJOB
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Träindustrin besviken på regeringen
Byggmax först med återvunnen träregel
Fristående kedja blir ny medlem hos Bolist
Derome trimmar grunden - krymper klimatpåverkan med 62 procent
Ny vd för Woody Bygghandel
Hustillverkare vann kampen om elcentrals placering
Andra Nordiska Medier
Framtidens Bygg
Entreprenad
Transportnet

Sänd till en kollega

0.096